depressionenstyrmig

Alla inlägg den 27 februari 2016

Av depressionenstyrmig - 27 februari 2016 00:10

Ångesten är något jag slåss mot dagligen. Jag får ångest över småa saker liksom stora saker. Jag får ångest över allt.

"Jag har sovit för länge."
"Jag vakna tidigt, när ja borde sova in."
"Jag går ut med någon vän när mamma är själv hemma."
"Någon ny person ska åka med när jag kör bil."
"Tandkrämen börjar ta slut."
"Han kollade på mig, han måste hata mig."
"Jag måste vara med en grupp människor."

Ja, you name it, och jag har troligen haft eller troligen skulle få ångest över det. Jag börjar må illa, hjärtat slår snabbare och jag stänger ute allt som händer och kan inte fokusera. Jag upprepar det som orsaker min ångest, gång på gång i huvudet, vilket leder till mer ångest.

Sen får jag ångest över att jag får ångest. Känner mig dålig och värdelös. Varför får jag ångest för något litet?

Med ångest och depression kan jag ej leva mitt liv. Jag har inget liv.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mitt liv som deprimerad. Bara för att jag skriver hur jag har det betyder det inte att alla som lider av depression upplever samma saker som mig.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<<
Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards